Saç Dökülmesi Tedavisi

Saç dökülmesi erkeklerin neredeyse tamamı kadınların ise genetik etkiler ve çeşitli hastalıklar nedeniyle çok azında görünen bir sorundur. Erkeklerde saç dökülmesinin en önemli nedeni testosteron hormonudur. Erkeklik hormonu olarak adlandırılan bu hormon nedeniyle oluşan dökülmelere erkek tipi saç dökülmesi adı verilir. Bu tür saç dökülmesi bir hastalık olarak görülmez. Erkek tipi saç dökülmesi bir hastalık olmasa da kişiyi psikolojik olarak etkilemektedir. Özellikle erken yaşlarda görülen dökülme kendine güven kaybı, sosyalleşememe gibi etkilere neden olmaktadır. Erken yaşta görülen erkek tipi dökülme 25 yaşından itibaren görülmeye başlar.

Erkek Tipi Saç Dökülmesi Nasıl Olur?

Genetik özellikler, saça şekil veren ürünlerin yanlış kullanımı, çok sık şapka kullanmak ve yaşanan uzun süreli yoğun stres erkek dökülmesi tetikleyen etmenlerdir.

Saçlar yan alın bölgelerinden ya da başın arka tepe noktasından başlar, genellikle önce tepe bölgesi kelleşir ve dökülme enseye yakın bölgeye kadar devam eder. Çoğunlukla başın kulak üstü bölgeleri ve ense bölgesindeki saçlar dökülmezler. Bunun sebebi bu bölgedeki saçların dökülmeye dirençli olmasıdır. Çünkü bu bölgelerde bir saç kökünden birkaç saç teli çıkmaktadır.  Erkek tipi saç dökülmesi engellenemez ama geciktirilebilir ve durdurulabilir.

Saç Dökülmesi Tedavileri

Saç dökülmesinin başlangıç döneminde ya da saçlardaki seyrelmenin gözle fark edilmeye başlandığı dönemde gerçekleştirilen tedavi yöntemleridir. Saç kayıplarının çok yoğun ve kelleşme söz konusu ise saç ekimi uygulanmaktadır. Tedaviler saç dökülmesini yavaşlatarak genç yaşta kelleşmenin önüne geçer.

Saç Dökülmesi Prp Yöntemi

PRP uygulaması saç derisinin plazma ile desteklenmesi ve derinin gençleştirilmesine dayanır.

PRP tedavisinde kullanılan plazma hastadan elde edildiği için doğal içeriklidir. Dışarıdan herhangi bir kimyasal madde vücuda enjekte edilmez. Bu nedenle hasta hiçbir yan etkiye neden olmaz.  Tedavide kullanılan plazma, hastadan alınan az miktardaki kanın santrifüj ile işlemden geçirilmesinden elde edilir. Elde edilin vücut serumu vücudun kendini yenileme fonksiyonun tetikler ve saç derisini güçlenmesini sağlayarak saç köklerini güçlendirir. Güçlenen saç kökleri saçları daha sıkı tutarken saç kıllarını da güçlendirerek dökülmesini durdurur.

Uygulama oldukça pratik ve ağrısızdır.  Plazma mikro enjektörler ile cilt altına enjekte edildiği için sadece enjeksiyon sırasında iğnelerin batması sırasında hafif düzeyde acı hissi meydana gelse de bu sorun anestezik içerikli kremlerin enjeksiyon bölgelerine sürülmesi ile gerçekleştirilen lokal anestezi ile tamamen ortadan kaldırılır.

PRP uygulaması 15 gün alalık verilerek hastanın özelliklerine göre 6 ile 10 seans uygulanır. PRP etkisini 3. seanstan itibaren gösterir. Deri üzerindeki gençleştirici özelliği yaklaşık 8 ay korur.

PRP uygulaması yılda 1 ila 2 yıl tekrarlanması durumunda saç dökülmesi tamamen kontrol altına alınabilmektedir.

PRP uygulaması cerrahi bir uygulama olmadığı için cilt üzerinde hiçbir iz bırakmaz. Basit bir işlem gibi görülse de özellikle plazmanın elde edilişi sırasında hijyen çok önemlidir. Bu nedenle kesinlikle uygun klinik koşullarda ve uzman hekimler tarafından yapılması çok önemlidir.

PRP’nin saç çıkartan bir uygulama olmadığı asla unutulmamalıdır. PRP’de amaç saç dökülmesinin engellenmesidir. Amaç 1-2 yılda dökülecek saçın 8-10 yılda dökülmesini sağlamaktır.

Saç Mezoterapisi

PRP gibi saç derisinin güçlendirilip gençleştirilmesine dayanır. Mezoterapide gençleştirme özel olarak laboratuvar ortamında hazırlanan karışım kullanılır. Cilt altına enjekte edilen karışımda vitaminler, mineraller, minoksidil ve organik silicea’dan oluşmaktadır. Bu maddeler cildi besler ve saç köklerini güçlendirir.  Karışım bir ilaç değildir ve içeriği doğaldır bu nedenle alerjik reaksiyona neden olmaz.

Saç Mezoterapisi Nasıl Yapılır?

Termoterapi (Isı Terapisi): Karışımın deri tarafından rahat bir şekilde emilmesi için gerçekleştirilen ilke aşamadır. Ozonlanan suyun buharlaştırılarak saç derisine uygulanması ile yapılır. Bu aşama yaklaşık 15 dakika sürer.

NPG: Mikro enjektörler içinde karışım olmadan cilde uygulama bölgesine batırılır. Bu aşamada amaçlanan cilt altındaki atık kanın dışarı alınmasıdır. Ayrıca açılan mikro yarlar bir yandan da vücudun bağışıklık sistemini tetikler. Cilt bir sonraki aşamaya hazır hale getirilir.

MIC: Bu aşamada karışım mikro enjektörlerle cilt altına enjekte edilir. PRP’nin temel aşamasıdır.

Yıkama Aşaması: MIC aşamasından sonra cilt özel solüsyon ile temizlenir.

Kür Aşaması: Anestezik krem ile cilt hafifçe uyuşturulur.  Hem hastanın uygulama sonrası hissedebileceği hafif düzeydeki ağrı engellenirken hem de iyileşme sürecinin hızlandırılması sağlanır.

Yağ Kürü: Bu PRP’nin son aşamasıdır. Yağ kürü ile enjeksiyon bölgelerin dış etkilerden korunması ne hijyen kalması sağlanır.

PRP uygulaması hastanın özelliğine göre haftada bir kez olmak üzere genellikle 4 seans üzerinden planlanır.

Saç dökülmesini etkili bir şekilde durdurmak için özellikle mevsim geçişlerinde her yıl yapılması gerekir.

Saç Mezoterapisi PRP gibi yeni saç çıkması için yapılmamaktadır. Temel amaç saç dökülmesinin kontrol altında tutulmasıdır.