Botoks

Clostridium Botilinum bakterisinden elde edilen toksit bir madde olan Botoks, önceleri sadece estetik amaçlı kullanılsa da daha sonra çeşitli göz ve kas hastalıkları tedavisilerinde. Migren atakları önleyici ve kimi nürolojik hastalıklarda da kullanılmaya başlanmıştır. Botox, yaygın inancın aksine bir yılan zehiri değildir.

Genellikle yüz bölgesinde uygulanan botox uygulaması hızlı, pratik ve güvenilirdir. Bunun koşulu ise yetkin ellerde ve uygun koşullarda yapılasıdır.

Ankara Botoks Uygulamaları

Botox tek kullanımlık küçük enjektörlerle uygulama bölgesinde belirlenen noktalardan cilt altına enjekete edilmesi ile gerçekleştirilir.

Uygulama cilt muayenesi ile başlar. Ortandan kaldırılacak kırışıklıklar belirlenir. Tetkik sonrası kullanılacak botox’un dozuna karar verilir ve enjeksiyon noktaları belirlenir.

Uygulamaya başlamadan önce iğnelerin verebileceği hafif düzeydeki acı hissini engellemek için anestezik krem sürülür. Lokal anestezi etkisini 30 dakika içinde etkisini gösterir ve ardından da uygulamaya geçilir.

“Botoks yüzdeki kırışıkların giderilmesinin yanı sıra migren tedavisi koltuk altı, el ve ayak terleme tedavisinde de kullanılmaktadır”

Uygulama küründe uygulanacak seans sayısı tedavinin içeriğine göre belirlenir. Tek seans yeteceği gibi birkaç seansta da uygulanabilmektedir. Botox etkisini 4 ila 6 ay boyunca korur. Etkisi geçtiğinde sorunsuzca tekrarlanabilir. Seans sonrası hasta hemen taburcu edilir. Günlük hayatı aksamaz.

Botox Sonrası Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Nelerdir?

• Uygulama bölgesi darbelerden korunmalıdır.
  • Yüz üstü yatılmamalıdır.
  • Sıcak ve nemli ortamlardan (sıcak banyo ve sauna vb.) uzak durulmalıdır.
  • Kan sulandırıcı ilaçların kullanımına ara verilmelidir.

Botoks Kimler İçin Uygundur?

Sağlıklı 18 yaş yaş üstü tüm bireylerde uygulanabilir.

Botoks Kimler İçin Uygun Değildir?

• Hamilelik ve emzirme dönemlerinde.
  • Kanser tedavisi gören kişiler.
  • Kas hastalığı bulunanlar.

Botoksun Avantajlari Neledi̇r?

• Herhangi bir yan etki görülmez.
  • Hızlı, pratik ve ağrısız bir tedavidir.
  • Etkisi hemen görülmeye başlar, tam etkisi 1 iki hafta içinde oluşur.
  • Tekrarlanabilir bir uygulamadır.
  • İyileşme süreci olmadığı için günlük yaşam aksamaz.

Botoks Risk İçerir Mi?

Doğru ellerde ve uygun klinik koşullarda uygulandığında hiçbir risk içermez. Anlara’da botoks işleminin uygulanışı ve fiyatları