Akne ve Sivilce Tedavisi

Akne ve sivilce özellikle ergenlik dönemlerinde oluşan cilt problemleridir. Ergenlik sonrası da çeşitli nedenlerle de (hamilelik, aşırı stres ve yanlış beslenme) oluşabilmektedir. Akne ve sivilceler, cilt yapısı ve kalıtsal özelliklere bağlı olarak kimi zaman ciltte kalıcı izler bırakırlar. Oluşan bu izler yüzde kötü görünüme neden olarak kişide öz güven eksikliği, içine kapanıklık ve sosyalleşememe gibi psikolojik problemlere neden olur. Akne ve sivilce izleri PRP, Dermapen, Mezoterapi ve Altın İğne gibi birden fazla medikal estetik yöntemle hızlı, pratik ve kalıcı bir şekilde tedavi edilmektedir.

Akne ile sivilce halk arasında genellikle birbirine karıştırılır.

Akne Nedir?

Akne özellikle hormon dengesinin sürekli değiştiği ergenlik döneminde cilt gözeneklerinin vücudun ürettiği yağlar (sebum) tarafında tıkanması ile oluşmaya başlar. Tıkanan gözeneklerin içinde siyah ya da beyaz noktalar oluşur. Tıkanan gözenekler bakterilerin üremesi için ideal ortam oluşturur. Akne bakterisi gözeneklere yerleştiğinde önce kızarıklık oluşur ardından ciltte kabarmalar meydana gelir ve içi sertleşir, son evrede ise iltihaplanma görülür.

Sivilce Nedir?

Sivilce bakteriyel bir oluşum değil bir kıl kökü iltihaplanmasıdır. Özellikle kuru ciltlerde oluşur ve Akneye göre çok daha sık gözlemlenir. Eğer ihmal edilirse ciltte kalıcı ve yoğun iz bırakırlar.

Akne Ve Sivilcelerini Oluşumun Tetikleyen Nedenler Nelerdir?

• Ergenlik döneminde hormon salınımındaki ani değişimler.
  • Kalıtsal özellikler.
  • Akne için yağlı cilt, sivilce için kuru cilt yapısına sahip olmak.
  • Yüz hijyeninin ihmal edilmesi.
  • Kötü beslenme. Özellikle paketlenmiş yağlı gıdaların fazla tüketilmesi.
  • Aşırı stres
  • Hamilik döneminde vücutta yaşana değişimler.

Akne ve Sivilce Tedavi Yöntemleri

PRP Uygulaması : Hastadan alınan bir miktar kan santrifüj ile özel bir işlemden geçirilir. Santrifüj  işlemi sonrası Mineraller ve platelet bakımından zengin serum elde edilir. Ardından bu serum mikro enjeksiyon ile problemli cilt bölgesine enjekte edilir. Böylece doku beslenir ve yenilenmesi sağlanır. Gençleşen ciltte akne ve sivilce izleri kaybolur.

Dermapen : Özel bir medikal estetik cihaz yardımıyla mikro-iğneler ciltte belirlenen noktalara çok seri bir şeklide hafifçe batırılır. Ciltte kontrollü bir şekilde açılan mikro yaralar vücudun kendini yenileme refleksini harekete geçirir. Darmapen’in ikinci aşamasında ise cildi besleyen ve gençleşmesini hızlandıran özel solüsyon yine mikro-iğneler vasıtasıyla dokuya enjekte edilir. Tedavi tamamlandığında cilt gençleşir ve izler kaybolur.

Mezoterapi : Akne ve sivilce izi tedavisinin yanı sıra leke tedavisinde de uygulanan bu yöntemde küçük enjektörlerle kişiye özel hazırlanan aşı cilt altına enjekte edilir. Mineral, vitamin, protein ve kimyasallardan oluşan aşı, cildin gençleşmesini ve yenilenmesini sağlar. Sivilce ve akne izleri birkaç seans sonunda tedavi edilmiş olur.

Altın iğne : Radyo frekans dalgaları, özel geliştirilen ve altında yapılmış mikro iğnelere sahip özel cihaz aracılığı ile cilt dokusunun altına iletilir. Radyo frekanslar yardımıyla cilt altı dokusu kontrollü bir şekilde ısıtılır. Isınan dokunun savunma mekanizması harekete geçer ve cilt kendini yenilemeye başlar. Tedavi sonunda cilt üzerindeki izler kaybolur, cilt gençleşir ve yenilenir.

Akne Tedavisi Uygulamalarının Genel Özellikleri

• Tüm bu uygulamalar pratik ve hastanın acı hissetmediği tedavilerdir.
  • Ergenlik sonrası tüm sağlıklı bireylerde uygulanabilirler.
  • Güvenilirlikleri kanıtlanmış tedavilerdir.
  • Seanslar sonrası oluşabilecek kızarıklık vb. etkiler kısa sürede ortadan kalkar.
  • Uygulamalardan sonra iyileşme süreci gerekmez. Hastanın yaşam kalitesini korur.
  • Genellikle 4 ile 8 seans arasında değişen tekrarlarla uygulanırlar.
  • Yan etkileri yoktur.
  • Kanser hastaları ya da kanser tedavisi görenler, felç öyküsü olan hastalar, hamile ve emzirme dönemlerinde uygulamalar yapılmaz.