Koltuk Altı Terleme Botoks

Terleme, yükselen vücut ısısının dengelenmesi için vücut tarafından ter bezleri aracılığı ile salgılanan renksiz kokusuz sıvıdır. Normal ölçülerde terleme sağlık göstergesidir. Ancak aşırı terleme çoğu durumda bireylerde sorun meydana getirmektedir. Koltuk altı terleme botoks işlemi, aşırı terleme tedavisi olarak da kullanılmaktadır.

Terleme özellikle koltuk altı, el ve ayaklarda daha yoğun görünür. Dış ortamın sıcaklığına özellikle yaz aylarında göre tüm vücutta da görülebilir. Kokusuz olmasına rağmen beslenme biçimine (baharatlı ve aromalı gıdaların yoğun tüketimi) ve hormon salınımlarına göre kokabilir.

Eğer ortam sıcaklığından bağımsız ve tüm vücutta görünen aşırı terleme (HİPERHİDROZİSİN) kimi zaman sağlıklı bireylerde görünse de, şeker hastalığı, menopoz, parkinson, çeşitli enfeksiyonlar, kalp veya solunum yetmezliği, troid bezinin normalden fazla çalışması gibi hatalıklardan da kaynaklanabilmektedir. Obezite ve aşırı alkol kullanımı da aşırı terlemeye neden olmaktadır. Aşırı stres ve gerginlik sırasında da ter bezleri normalden daha aktif olmaktadır. Aşırı terleme şikayeti olan kişilerin mutlak doktor kontrolünden geçmesi gerekir.

“Koltuk altı terleme botoks işlemi, aşırı terleme sorununa son veren botoks uygulamalarından biridir”

Botoksun Aşırı Terleme Tedavisinde Kullanımı

Terlemede botoks kullanımı el, ayak ve koltuk altı bölgelerindeki terlemenin azaltılmasına yönelik yapılır. Aşırı terleme mevcut ise bunun altındaki nedenin bulunması için gerekli tetkiklerin yapılması gerekir. Eğer tetkikler sonucu botoks uygulamasına engel bir hastalık yok ise bu bölgelerdeki terlemenin azaltılması amacıyla da uygulanabilir.

Koltuk Terleme Botoks Uygulanması

Botoks öncesi iyot-nişasta testi yapılır. Bu teste terleyen bölgeye sürülen iyot-nişasta ile terlemenin yoğun olduğu noktalar tespit edilir böylece botoks’un enjekte edileceği yerler belirlenmiş olur.

İşleme başlamadan önce terlemenin azaltılması istenen bölgeye anestezik krem sürülür. Koltukaltı bölgesi uygulamalarında neredeyse hiç acı hissedilmediği için bu bölgede gerek duyulmayabilir. El ve özellikle ayakaltı bölgelerinde bulunan yoğun sinir yapısı nedeniyle acı hissi daha fazla hissedilebileceği için krem kullanımı hasta konforu için gereklidir. Botoks dozu hastanın özelliklerine göre belirlenir.

İşlem 10 dakika kadar sürer ve hasta işlem sonrası günlük yaşamına istirahat dönemine ihtiyaç duymadan geri döner. Uygulama etkisini 6 ila 8 ay gösterir.

“Aşırı terleme sorununa pratik bir çözüm olan botoks ile el, ayak ve koltuk altı terlemesi giderilir”

Koltuk Altı Terleme Botoksun Avantajları Nelerdir?

• Cerrahi bir uygulama olmadığı için kısa sürede etkili ve tekrarlanabilirdir.
  • Etkisini kısa sürede gösterir.
  • Tekrarlanarak kalıcı etkisinin ömrü uzatılır.
  • Özellikle yaz aylarında tercih edildiği için deniz ve benzeri tatil aktivitelerini engellemez
  • Terlemenin altında yatan kronik rahatsızlık yok ise ya da engel teşkil etmiyorsa tüm bireylerde herhangi bir yan etkiye neden olmadan güvenle uygulanır.

Aşırı Terleme Botoksu Kimlere Uygulanmaz

• Hamileler
  • Emzirme döneminde olanlara
  • Kimi sinir hastalıklarına sahip olanlarda (doktorunuz bu konuda bilgi verecektir.)
  • Ciltte enfeksiyon ve egzama gibi hastalıklar var ise bu hastalıkların tedavisi sonrası uygulanabilir.
  • Yumurtaya alerjisi olanalar.
  • MS hastaları
  • Terlemeye neden olan kronik bir hastalık varsa bu konu ayrıca değerlendirilerek uygulamaya karar verilmelidir.

Botoks biri tedavi olmadığı aşırı terlemenin vermiş olduğu rahatsızlıkların önlenerek hastanın günlük hayatını kolaylaştırmak amacıyla uygulandığı unutulmamalıdır. Ankara’da koltuk altı botoks fiyatları hakkında.