Migren Botoksu

Migren nörolojik bir hastalıktır. Oldukça sık rastlanan bu hastalık hastanın yaşam kalitesini oldukça kötü etkiler. Özellikle genç yaşlarda hormon aktivitelerinin artması ile görülme sıklığı artar. Kadınlarda görülme sıklığı erkeklere göre neredeyse 3 kat fazladır. Ailede migren hastası varsa kalıtsal yatkınlık sebebi ile hastalığın görülme sıklığı da artar. Migren ağrıları ataklar halinde olur. Atak sıklığı hastaya göre yılda 1-2’den ya da birkaç defaya kadar değişir. Migren botoksu ile geçici ve kalıcı olarak şiddetli baş ağrıları giderilir.

Migren ağrılarının diğer baş ağrılarından ayıran özellikleri bulantı, ses ve ışığa olan hassasiyetin artmasıdır. Hastalık tedavi edilemez sadece atakların engellenmesi için ilaç tedavisi uygulanır, atakları tetikleyen etkenlerin (hormon dengeleme, açlık, uykusuzluk vb.) giderilmesine yöneliktir. Şiddetli baş ağrılarının giderilmesinde migren botoksu uygulanmaktadır.

Botokla Migren Atakların Engellenmesi

Botoks genellikle estetik uygulamalarda kullanılırken migrende hastaların yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla kullanılmaktadır. Botoks migreni tedavi etmez amaç atakların azaltılması ve ağrıların azaltılmasıdır.

Uygulama diğer işlemler gibi yine küçük şırıngalarla alın ve baş bölgelerine botoks enjektesi ile gerçekleştirilir. Seanslar 15 ila 20 dakika sürer. Hasta olumlu etkisini estetik uygulamalarda olduğu gibi kısa sürede hissetmez. Birkaç hafta beklemek gerekir. Eğer migren ileri düzeydeyse bu süre biraz daha uzun olabilir. Uygulama tekrarı arasında verilen ara 6 ay kadardır. Genellikle 2 seans yeterli olurken bazı hastalarda 3 seans uygulamaya ihtiyaç duyulabilir.

“Botoks estetik uygulamalar dışında migren tedavisinde etkili bir şekilde kullanılmaktadır”

Botoks’un Migrende Başarı Oranı Nedir?

Botoks yaptıran hastaların yarıya yakın bir bölümü ağrılarında %50 azalma yaşadığını belirtmiştir. Tedavide başarı hastanın aldığı diğer tedavilere mutlak devamı ve tetikleyici unsurlardan uzak durması ile doğru orantılıdır.

Migreni Tetikleyen Etmenler Nelerdir?

• Yüksek sesli ortamlar
  • Gözlere direk gelen aşırı ışık
  • Uykusuzluk
  • Hormon dengesizlikleri
  • Aşırı ve ani stres
  • Alkol tüketimi
  • Kimi gıdalar (çikolata, kakao, baklagiller, sakatat ve hazır etler, konserveler, kafein ve asit içeren içecekler. İncir, kuru üzüm, muz ve kırmızı erik ve fıstık ezmesi vb.)

Migren Botoksu Hangi Hastalar İçin Uygulanmaz?

• Öncelikle nörolog doktorunuz mutlak onay vermesi gerekir.
  • Hamilik döneminde kesinlikle botoks yapılmaz.
  • Son 3 ay içinde başka bir botoks uygulaması yapılmış ise
  • Migren harici başka bir kronik hastalık var ise ayrıca mutlaka değerlendirilmelidir.

Botoksun bir migren tedavi olmadığı hastanın yaşam kalitesinin yükseltilmesi için diğer tedaviler ile kombine amaçlı yapıldığı asla unutulmamalıdır ve mutlaka uzman hekimler tarafından ve yine uygun koşulları sağlayan kliniklerde yapılmalıdır.

@hlcpolikinigi
  • 245 takipçi