Lazer Epilasyon

En sık kullanılan estetik uygulamalardan biride lazer epilasyon işlemidir. Kısaca istenmeyen tüylerin vücuttan kalıcı olarak temizlenmesidir. Lazer epilasyonun daha çok kadınlar tarafından tercih edildiğini düşünülse de erkekler tarafından da tercih edilen bir uygulamadır. Kadın vücudunda yoğun ve belirgin kıl yapısı estetik problem yaratırken, Erkekler de özellikle sırt, omuz, göğüs ve genital (boxer) bölgelerindeki yoğun kıl yapısı da görsel problemler yaratır. Lazer epilasyon her iki cins için de pratik ve kalıcı çözümler sunmaktadır.

Lazer Epilasyon Nasıl Yapılır?

Uygulamada lazer ışın demetleri kıl köklerine yönlendirilir. Cilde göre daha koyu renge sahip olan kıl kökleri lazer ışının emer. Emilim sonucu kıl kökleri ısınır ve kurur. Kuruyan kıl vücuttan ayrılır ve bu bölgede tekrar kıl oluşumu görünmez. Uygulanan ışın cilde herhangi bir zarar vermez ve cilt üzerinde yanığa ya da tahrişe neden olmaz. İlk seans öncesi cildin lazer ışınlarına verdiği tepki mutlak test edilir.

Lazer epilasyonda cilt rengine göre iki farklı sistem kullanılır. Alexandrite Lazer açık renkli tenlerde kullanılırken Diode lazer koyu tonlu renklerde uygulanır. İki tür arasındaki fark lazer ışınlarının dalga boyundan kaynaklanır. Eğer açık tenli ciltte Diode lazer kullanılırsa ciltte kızarıklıklara neden olabilir, koyu tondaki ciltte Alexandrite lazer kullanılırsa uygulamada istenen sonuçlara ulaşılması zor olabilir.

Lazer epilasyon 6 ila 8 seans olarak planlanır. Kür bitiğinde kalıcı sonuca ulaşılmış olur. Uzman ellerde ve doğru uygulama ile kürün tekrarına gerek duyulmaz.

Lazerli epilasyon ile tüm vücut, kol, bacak ve sırt bölgesinde tüylerden kurtulmak mümkündür

Ergenlik döneminde sonra sağlıklı tüm bireylerde rahatlıkla uygulanabilir.

Epilasyon Uygulaması Öncesi Nelere Dikkat Edilmelidir?

• Uygulamadan en az 1 ay öncesinden ağda veya epilasyon yapılmamalıdır.
  • Tüy dökücü veya renk değiştirici kremler kullanılmamalıdır.
  • Solaryum kullanılmamalıdır.
  • Seans öncesi özellikle epilasyon bölgesinin hijyen olmasına dikkat edilmelidir.

Epilasyon Sonrası Dikkat Edilmesi Gerek Hususlar Nelerdir?

• Epilasyon bölgesi güneş ışınlarına açık bir yerde ise mutlak yüksek faktörlü krem kullanılmalıdır.
  • Güneşlenmeden kaçınılmalıdır.
  • Solaryum kullanılmamalıdır.

Lazer Epilasyon Kimlere Uygulanmaz?

• Şeker hastaları
  • Kalp pili kullanalar
  • Akne ve sivilce olanlar (tedaviden sonra yapılmasında bir problem yoktur)
  • Cilt kanseri tedavisi görenler ya da ailesinde cilt kanseri öyküsü olanlar.
  • Her hangi bir deri hastalığı varsa bu hastalığın niteliğine göre ayrıca değerlendirme yapılmalıdır.

Lazer Epilasyon Riskli Midir?

Sağlıklı bireylerde hiçbir risk içermez. Uygulama sonrası hafif kızarıklıklar görülse de bunlar 1-2 gün içinde kaybolur.

@hlcpolikinigi
  • 245 takipçi