Leke Tedavisi

Cilt lekeleri, çevresel koşullar, yaş, genetik yatkınlık, hormon salınımdaki dengesizlikler, güneş ışınları ve yanlış beslenme gibi birçok farklı neden oluşmaktadır. Özellikle yüz ve el gibi sürekli görünür bölgelerdeki lekeler ciddi görsel sorunlara neden olur. Leke tedavisinde kullanılan yöntemler oldukça etkili ve pratiktir. Leke tedavisi birçok lekede etkili olabilmektedir.

Leke Tedavisi, Cilt Lekeleri Nelerdir?

• Güneş lekeleri
  • Sivilce ve akne oluşumu
  • Yaşlılık
  • Hamilelik dönemi
  • Yanlış kozmetik ürünlerin kullanılması
  • Yaralanma

Leke Tedavisinde Kullanılan Yöntemler

Lazer yöntemi: Lazer ışınları kullanılarak yapılan uygulamadır. Cildin üst tabakası lazer ışınları ile soyulur ve yeni cilt tabakası oluşması sağlanır.

Kimyasal peeling: Vücuda ve cilde zarar vermeyen asitler (glikonik asit) ile leke bölgesinin üst tabakası soyulur, kendini yenileyen ciltte leke kaybolmuş olur.

Leke Maskesi: Hastaya ve ciltteki lekenin özelliğine göre hazırlanan maske cilde uygulanır. Maske ciltte peeling etkisi gösterir. Maske uygulaması ardından cildin kendini yenilemesine destek olması için hasta yaklaşık 4-5 ay cilt besleyici krem kullanır.

Mezoterapi: Hastaya özel olarak hazırlanmış solüsyon enjeksiyon yöntemiyle sorunlu leke bölgesine uygulanır. Cildi besleyen ve esnekliğini arttıran uygulama ile lekelerler giderilmiş olur.

Krem uygulaması: Leke bölgesindeki cilt rengi özel bir kremle açılır. Bu renk değişimi sadece leke bölgesinde olduğu için lekenin görünümünü azaltır.

Leke Tedavisi Uygulamalarının Ortak Özellikleri

• Uygulamalar leke tedavisini yanı sıra ciltte gençleşme sağlar.
  • Cerrahi işlemler olmadıkları için uygulamalar hasta için zahmetsizdir.
  • Uygulamaların bazılarında (lazer, mezoterapi) krem ile lokal anestezi yapılır.
  • Gerek duyulduğunda tekrarlanabilirler.
  • Yan etkileri cerrahi uygulamalara göre çok hafiftir. Sadece geçici kızarıklıklar oluşabilmektedir.
  • Alerjik reaksiyona neden olmazlar.
  • Etkileri uygulamanın niteliğine göre değişse de bir birkaç seans sonrası kendini gösterir.

Leke Tedavisinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

• Uygulamalar mutlaka deneyimli ve yetkin kişiler tarafından yapılmalıdır.
  • Gerekli hijyene sahip ve doğru medikal alt yapıya sahip klinikler tercih edilmelidir.
  • Uygulamayı yapacak hekimin uygulama öncesi ve sonrası için vereceği direktif ve tavsiyelere mutlaka uyulmalıdır.
  • Leke tedavisi sağlıklı tüm bireylere uygulanabilmektedir. Ancak hamileler, cilt hastalığı olanlar, kanser hastaları mutlaka doktorlarından onay almalıdırlar.

Tedavi Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

• Cildin nem dengesi mutlaka korunmalıdır. Bunun için su tüketimine dikkat edilmelidir.
  • Mutlaka doğru cilt bakım ürünleri kullanılmalıdır.
  • Sigara kullanımı varsa sonlandırılmalıdır.
  • Egzersizin sadece cilt için değil bir bütün olarak sağlıklı bir yaşam için önemli olduğu unutulmamalıdır. Yaşa ve yaşam biçimini uygun egzersiz tercih edilmelidir.
  • Cilt aşırı güneş ışınlarından yüksek faktörlü kremlerle korunmalıdır.
  • Özellikle ambalajlanmış yağlı gıdalar fazla tüketilmemelidir.