Lazerle Varis Tedavisi

Varis, toplardamar genişlemesidir. Varis oluşumu sürekli ayakta durmak, hamilelik, hızlı kilo verme ve alma. Sigara ve alkol tüketimi gibi birçok nedenle oluşabilmektedir. Eğer varis tedavisi aksatılırsa ağrılara, gece kramplarına, şişmeye, çabuk yorulma ve kötü görünüme neden olur. Hastanın hayat kalitesini düşüren varis lazer ile ameliyata gerek kalmadan tedavi edilebilmektedir. Genellikle kadınlarda görülse de erkeklerde de varis oluşumu meydana gelebilir. Özellikle 50’li yaşlardan sonra varis oluşumu görülme sıklığı artar. Özellikle başlangıç ve orta seviyedeki varislerde çok iyi sonuçlar verir. Lazerle varis tedavisi ile etkili sonuçlar elde edilebilir.

Lazer Varis Uygulaması Nasıl Yapılır?

Lazer varis tedavisinde iki yaklaşım mevcuttur: Varis bölgesinde 0,5 mm’lik kesiler açılarak yapılan yöntem günümüzde pek tercih edilmez. Sık kullanılan yöntem ise kesi açılmadan yapılan uygulamadır.

Tedavinin ilk aşaması muayene ile başlar. Varisin oluşum nedeni ve niteliğinin değerlendirildiği muayene sonrası uygulamaya engel bir husus yok ise tedaviye başlanır.

Öncelikle tedavi bölgesine krem ile lokal anestezi uygulanır. Böylece lazerin cilde vereceği sıcaklık hissedilmez.

Lazer ışınları varisin niteliğine göre 70 ile 90 derece ısı oluşturacak şekilde uygulanır. İşlem 10 dakika ile 30 dakika arasında sürer. Tek seans yeterli olabileceği gibi kimi zaman 3 seansa kadar da planlanabilir.

Lazer tedavisi, hem yüzeydeki hem de deri altındaki varislerde etkindir. 4-5 mm genişliğindeki varis oluşumuna kadar etkili tedavi sonunda cilt üzerinde hiçbir iz bırakmaz.

Lazerle Varis İşleminin Avantajları Nelerdir?

• Cerrahi uygulama olmadığı için, hasta için konforlu bir tedavidir. İyileşme sürecine ihtiyaç duyulmaz.
  • Seans sonrası hasta günlük yaşamına sorunsuz devam edebilir.
  • Uygulama sırasında ve sonrasında hasta acı hissetmez.

Varis Tedavisi Kimler İçin Sakıncalıdır?

• Sara hastaları
  • Kalp pili kullananlar
  • Kan pıhtılaşma sorun olanlar
  • Hamilelik döneminde
  • Kanser tedavisi görenlerde
  • Sürekli kullanılan bir ilaç varsa bu konuda ayrıca değerlendirme yapılmalıdır.
@hlcpolikinigi
  • 245 takipçi